Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Díky za to ráno

Stává se někdy, že Vám pod nos příjde nějaká vůně a vy se vrátíte o mnoho let zpět? Já to zažil opět dnes ráno, když jsem venčil své psí miláčky. Sluničko už lehce hřálo a tráva včera posekaná, vyslala svou vůni do okolí.

Najednou jsem si vzpomněl na léto, které jsem prožíval z dětskou naivitou a bezstarostností. Na to jak jsem se se každý rok těšil, až pojedu k babičce na Moravu, budu jíst třešně na zahradě až budu mít průjem, jak budeme večer opékat Ostravské klobásky, pomáhat zalévat babičce zahrádku, nakládat okurky, trhat rybíz a potom s ním pojedeme , naloženým na kárce , do výkupu a babička za to, že jsem jí pomáhal mi dá 5 korun na zmrzlinu.

Najednou jsem dostal chuť na chleba s marmoškou, který mi babička dělala každé ráno, na přeslazené kakao, vždycky jsem si do hrnečku dal 6 kostek cukru a babička dělala, že to nevidí. Tak se vždycky z lehka napila a na oko mě začla peskovat, že to mám sladký jak cecek. A to nemluvím o vývaru s kapáním. Nejvíce se mi vybavuje chuť jabléčného sirupu. Někdy byl k mání i sirup z květu černého bezu. To jsem měl pořád žízeň na bezový sirup.

Vydrželo to však jen tak tři týdny, potom už mi začalo být smutno po domovu. Kočka  zrovna měla koťata a já byl zvědavý jak za tu dobu vyrostla. Přijeli prázdninový kamarádi. Marek a Milan z Prahy, Láďa a Pepa z Rokycan. I když Láďa jezdil častěji, někdy i o víkendu, jelikož měl u nás na vesnici babičku. Chodili jsme spolu pytlačit  ryby. Potom jsme si je večer dělali na ohni, stanovali za každého počasí, ikdyž jsme ráno v pět vyráželi domů, dospat se do postele. Chodili jsme na zříceninu hradu Homberk a každý rok hledali ten poklad co tam zaručeně je. Chodili jsme na výlety do vojenského prostoru Brdy a brali sebou i Katku, Zuzku a Ivu, protože ty měly vždycky strach, že nás vojáci zastřelí jestli nás tam chytí. Jak jsme s Láďou potajmu kouřili suché kopřivy za stodolou, než jsem šli spát a jaký jsme měli slastný pocit, že nás tak škrábe v krku.

Dokončoval jsem tak větrací kolečko s pejsky a uvědomil si, že díky takovým chvílím si člověk vzpomene na časy, kdy byl vlastně moc šťastný a jen si to neuvědomoval. A vzpomene na lidi, na které  pomyslí jen výjimečně, protože stejně jako prázdniny a dětství, skončily i prázdninová kamarádství.

Pěkný den a hezké vzpomínání přeje Jiří Vlha

Autor: Jiří Vlha | úterý 24.7.2012 14:00 | karma článku: 13,63 | přečteno: 836x
  • Další články autora

Jiří Vlha

To léto je superhorké a bude hůř...

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Není to tak dávno co jsem byl na konci května nakrknutej, že to jaro a příjemné teploty nějak nepřicházejí a deprese z toho počasí se u mě dala krájet. Já jsem raději, když svítí slunce a může i hřát trochu víc, ale čeho je moc, toho je příliš. Při letošních parných dnech jsem přemýšlel, kdy byly taková tepla a myšlenkami jsem se pomalu a jistě vracel zpět, do doby, kdy jsem neřešil co bude až léto skončí... Bylo to jasně nalajnované, půjdu zase do školy.

8.8.2013 v 12:05 | Karma: 7,18 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Není gay jako gay...

Dnes mne k napsaní blogu donutil blog pana Hermánka... Snaha autora o to, napsat něco o homosexualitě, když se dnes a denně propírá, ať už kvůli adopci, nebo panu Putnovi, je více než jasná. Akorát mi jak si není jasný formát, jakým je blog psaný. Pane Hermánek, není všechno černé a bílé, tak jak se o to snažíte vy ve vašem článku.

24.5.2013 v 15:30 | Karma: 34,00 | Přečteno: 1783x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Avast nebo Antabus

Tak máme za sebou více jak polovinu května a já zjišťuji, že měsíc květen je velmi zábavný, ikdyž někdy to bylo spíše k pláči než k smíchu.

22.5.2013 v 13:15 | Karma: 12,07 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Štěstí je krásná věc...

Slova této písně se mi vybaví vždy, když mám dojem, že se život nějak komplikuje. Poslední a to docela velká komplikace nastala na konci dubna, když k nám na návštěvu přišla cévní mozková příhoda, tzv. MRTVIČKA

21.5.2013 v 13:30 | Karma: 11,63 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Vodafone versus Mobil.CZ

Tak jak už to bývá, nechá se člověk zlákat nabídkou, která se mu jeví spíše jako lepší a může ušetřit. To je i můj případ. Byl jsem dlouhodobým zákazníkem Vodafone, díky tomu, že i u něj byla i většina rodiny. Zvolil jsem si kdysi dávno tarif Nabito 119 a neřešil jsem cenu za volání. Byl pro mne totiž problém provolat i tuto částku.

20.5.2013 v 11:40 | Karma: 11,53 | Přečteno: 659x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1113x
Když Ti život nabídne citrón, řekni si ještě o sůl a tequilu

Seznam rubrik