Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

7 miliard lidí. Kde jsou?

Čekal nás prodloužený víkend, tak došlo k dohodě, že vezmem naší Elišku (auto) a vyrazíme směr Havířov. Prý je tam hezká příroda a čistý vzduch... No hlavně tam bydlí můj pantátá s panímámou. Nebyli jsme tam dva roky a jelikož máme nové autíčko, tak tento víkend k návštěvě rodiny a cestou přes půl republiky přímo vybízel. V pátek ráno jsem tedy vyrazili a těšili se na rodinné shledání.

Víkend u rodičů byl super a utekl jako voda... Super je myšleno hodně jídla a pití a také rodinné pohody, která vydrží max 3 dny, což naše návštěva byla. Cestou zpět mne však jedno rááádio, jenž poslouchám kvůli dopravní situaci, celou cestu masírovalo tím, že dnes 31. 10. 2011 se narodí mnoho miminek a jedno z nich bude  tím, které zvedne počet lidí na této planetě na číslo 7 miliard.

 A najednou, když jsme jeli mezi Bruntálem a Rýmařovem, můj zrak spočinul na starém domě stojícím v zatáčce u silnice. Okolo jen krásná příroda a klid... Dům však byl prázdný, střecha napůl zničená, okna vymlácená... Kde jsou lidé jimž patřil tento dům? A jaké příběhy se zapsaly do jeho stěn? Milování, hádky, narození dětí, možná i nějaká ta smrt.

Je škoda, že domy neumějí mluvit. bylo by zajímavé poslechnout si jejich příběhy. Jak by asi reagovali majitelé svých domů, kdyby domy vyjádřili své názory na jejich chování?

Když jsem se otočil za tím domem v zatáčce mezi Bruntálem a Rýmařovem, rozhodnul jsem se, že příště se zde zastavím a dům si prohlédnu. Třeba mi poodhalý i svůj příběh.

Je nás už 7 miliard a přitom se najdou místa, kde stojí domy úplně prázdné. Chápu, bylo by těžké žít v domě u zatáčky, kde ani lišky nedávají dobrou noc a ptáci chodí pěšky, protože dál není kam letět. Ale já si myslím, že slza ukanula, když lidé dům opoštěli. A já už ten domek v malebné podzimní krajině budu mít stále ve své mysli a už se těším na jaro až se zase uvidíme. Snad přečká tuhou zimu na okraji Jeseníků.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Vlha | pondělí 31.10.2011 14:10 | karma článku: 13,30 | přečteno: 1108x
  • Další články autora

Jiří Vlha

To léto je superhorké a bude hůř...

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Není to tak dávno co jsem byl na konci května nakrknutej, že to jaro a příjemné teploty nějak nepřicházejí a deprese z toho počasí se u mě dala krájet. Já jsem raději, když svítí slunce a může i hřát trochu víc, ale čeho je moc, toho je příliš. Při letošních parných dnech jsem přemýšlel, kdy byly taková tepla a myšlenkami jsem se pomalu a jistě vracel zpět, do doby, kdy jsem neřešil co bude až léto skončí... Bylo to jasně nalajnované, půjdu zase do školy.

8.8.2013 v 12:05 | Karma: 7,18 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Není gay jako gay...

Dnes mne k napsaní blogu donutil blog pana Hermánka... Snaha autora o to, napsat něco o homosexualitě, když se dnes a denně propírá, ať už kvůli adopci, nebo panu Putnovi, je více než jasná. Akorát mi jak si není jasný formát, jakým je blog psaný. Pane Hermánek, není všechno černé a bílé, tak jak se o to snažíte vy ve vašem článku.

24.5.2013 v 15:30 | Karma: 34,00 | Přečteno: 1783x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Avast nebo Antabus

Tak máme za sebou více jak polovinu května a já zjišťuji, že měsíc květen je velmi zábavný, ikdyž někdy to bylo spíše k pláči než k smíchu.

22.5.2013 v 13:15 | Karma: 12,07 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Štěstí je krásná věc...

Slova této písně se mi vybaví vždy, když mám dojem, že se život nějak komplikuje. Poslední a to docela velká komplikace nastala na konci dubna, když k nám na návštěvu přišla cévní mozková příhoda, tzv. MRTVIČKA

21.5.2013 v 13:30 | Karma: 11,63 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Vodafone versus Mobil.CZ

Tak jak už to bývá, nechá se člověk zlákat nabídkou, která se mu jeví spíše jako lepší a může ušetřit. To je i můj případ. Byl jsem dlouhodobým zákazníkem Vodafone, díky tomu, že i u něj byla i většina rodiny. Zvolil jsem si kdysi dávno tarif Nabito 119 a neřešil jsem cenu za volání. Byl pro mne totiž problém provolat i tuto částku.

20.5.2013 v 11:40 | Karma: 11,53 | Přečteno: 659x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1113x
Když Ti život nabídne citrón, řekni si ještě o sůl a tequilu

Seznam rubrik