Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Návrat do dětských let

Minulou sobotu jsem náhodou narazil na Barrandově na pořad k narozeninovému výročí paní Hany Hegerové. Touto cestou bych chtěl paní Haně popřát hodně zdraví a poděkovat jí za to, že vždy když slyším její Levandulovou jsem zase malým dítětem.

Při sledování tohoto pořadu jsem se vrátil o dvacet let svého života ( co to je dvacet let? pro mne 2/3 mého života) zpět. Vlastně více jak dvacet let... byl jsem malý kluk, který když poslouchal Radiožurnál, nebo možná ještě to bylo rádio Hvězda, dostal ozimky, když z rádia se linulo, Za Městem V Úzké Ulici, Je Krámek Z Dálky Voníci, Meduňkou, .... Skořicí, ale Hlavně Ach Jo.... A potom pan Hapka zpustil ... TY JSI MÁ, HAHA LEVANDULOVÁ A HAHA.... A už jsem vypínal.

Toto nebudu nikdy poslouchat, řekl jsem si a byl jsem plně rozhodnut tento slib dodržet... A další slib jsem si dal, když jsem ve škole byl nucen poslouchat, při hodinách hudební výchovy, hru na housle od paní Fidly. podobnost s pavoučí ženou, hrající na housle ve včelce Máje, rize náhodná. Jak se jmenovala paní učitelka si nevzpomenu (asi Houšková - ZŠ Mirošov). A potom nás nutila poslouchat Bedřicha Smetanu, opravdu nutila, kontrolovala zda si do uší nervene sací papír, či jiné předměty. Poslech Mé Vlasti byl pro mne a vlastně pro všechny mé spolužáky utrpení... Paní Fidla, však pronesla : počkejte až Vám bude přes třicet, tak to budete posluchat a rádi. A ty vaše uřvance už nikdo nebude znát. Všichni jsme se smáli, až jsme se za bříška popadali.

Uběhlo to, je mi přes třicet. Sedím doma v sobotu večer u televize, na diskotéku jsem už starej... ta hudba mladej, hrůza... samej rap nebo trupka tyč tyč. Koukám na televizi a u pořadu o paní Hegerové a jsem celý na měkko. Levandulová... prostě skvělá píseň, při které, když jí slyším se okamžitě vracím do období svého života, kde jedinou starostí byla škola a to jak nejrychleji udělat úkoly a mazat na fotbal, nebo vyvést nějakou klukovinu. Najednou dostanu chuť na babiččinu polévku, vývar se zeleninou a kapaním. Takové kapaní do polévky neumí nikdo. Dnes bych snědl i všechnu tu zeleninu, ale babička mi jí už neuvaří. Vzpomímám na kamarády z dětství, které jsem už léta neviděl. A najednou zjišťuji, že vlastně Levandulová je píseň, která pro mne znamená dětství. Ještě jednou děkuji paní Hegerové a pánům Hapkovi a Horáčkovi.

A o víkendu, když jsem dělal domácí práce mi na celý byt řvalo tydydydy dydydy ... Vltava... a Tábor ... Vyšehrad... prostě Má Vlast... a byl jsem ve skvělé náladě... skvělá hudba... teto Fidlo měla jsi pravdu... kde jsou dnes 2 unlimited?

Ráno sednu do autobusu a do sluchátek se mi line... MÁM VANU PLNOU FIALEK, MÁM VANU PLNOU FIALOVÝCH FIALEK.

Pěkný den

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Vlha | středa 26.10.2011 10:26 | karma článku: 5,85 | přečteno: 286x
  • Další články autora

Jiří Vlha

To léto je superhorké a bude hůř...

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Není to tak dávno co jsem byl na konci května nakrknutej, že to jaro a příjemné teploty nějak nepřicházejí a deprese z toho počasí se u mě dala krájet. Já jsem raději, když svítí slunce a může i hřát trochu víc, ale čeho je moc, toho je příliš. Při letošních parných dnech jsem přemýšlel, kdy byly taková tepla a myšlenkami jsem se pomalu a jistě vracel zpět, do doby, kdy jsem neřešil co bude až léto skončí... Bylo to jasně nalajnované, půjdu zase do školy.

8.8.2013 v 12:05 | Karma: 7,18 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Není gay jako gay...

Dnes mne k napsaní blogu donutil blog pana Hermánka... Snaha autora o to, napsat něco o homosexualitě, když se dnes a denně propírá, ať už kvůli adopci, nebo panu Putnovi, je více než jasná. Akorát mi jak si není jasný formát, jakým je blog psaný. Pane Hermánek, není všechno černé a bílé, tak jak se o to snažíte vy ve vašem článku.

24.5.2013 v 15:30 | Karma: 34,00 | Přečteno: 1783x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Avast nebo Antabus

Tak máme za sebou více jak polovinu května a já zjišťuji, že měsíc květen je velmi zábavný, ikdyž někdy to bylo spíše k pláči než k smíchu.

22.5.2013 v 13:15 | Karma: 12,07 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Štěstí je krásná věc...

Slova této písně se mi vybaví vždy, když mám dojem, že se život nějak komplikuje. Poslední a to docela velká komplikace nastala na konci dubna, když k nám na návštěvu přišla cévní mozková příhoda, tzv. MRTVIČKA

21.5.2013 v 13:30 | Karma: 11,63 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Vodafone versus Mobil.CZ

Tak jak už to bývá, nechá se člověk zlákat nabídkou, která se mu jeví spíše jako lepší a může ušetřit. To je i můj případ. Byl jsem dlouhodobým zákazníkem Vodafone, díky tomu, že i u něj byla i většina rodiny. Zvolil jsem si kdysi dávno tarif Nabito 119 a neřešil jsem cenu za volání. Byl pro mne totiž problém provolat i tuto částku.

20.5.2013 v 11:40 | Karma: 11,53 | Přečteno: 659x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Varšava jako první polské město zakázala kříže na úřadech, opozice se bouří

17. května 2024  7:21

Varšava jako první město v převážně katolickém Polsku zakazuje kříže v městských úřadech a...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1113x
Když Ti život nabídne citrón, řekni si ještě o sůl a tequilu

Seznam rubrik