Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Štěstí je krásná věc...

Slova této písně se mi vybaví vždy, když mám dojem, že se život nějak komplikuje. Poslední a to docela velká komplikace nastala na konci dubna, když k nám na návštěvu přišla cévní mozková příhoda,  tzv. MRTVIČKA

Dokud člověk nepozná a nezažije takovou nebo podobnou věc, kdy je on, nebo člověk, kterého má rád, v ohrožení života.

Nepochopí jakou cenu lidský život má. Najednou začne chápat, že smrt je opravdu definitivní a po ní už nejde napravit to, co by člověk udělal jinak. Ani nejde dotyčnému říci to, co mu říci chtěl. Najednou jsem si uvědomil, že jsou opravdu věci, se kterými by si člověk neměl kazit náladu a měl by se snažit vidět jen to lepší.A, že je to teda v dnešní době velká dřina.

My jsme měli štěstí, zůstaly sice následky, ale do budoucna  se to snad podaří odstranit bez větších následků. Touto cestou bych rád poděkoval panu MUDr. Peterovi Vaškovi z Pražské Fakultní Nemocnice Královské Vinohrady, který na JIP Neurologie odvedl fantastickou práci, a potom starostlivě probděl celou svou noční službu u lůžka s nemocným, pro kterého byl v tuto chvíli největší oporou a záchráncem života. Chtěl bych také poděkovat i paní sanitářce, která když uklízela na pokoji, tak se tomu našemu invalidovi věnovala. Mluvila s ním a dodávala mu energii a věnovala i pohlazení. Jsou to sice maličkosti, ale pro člověka který se cítí bezmocný je každá taková věc důležitá.

Sestřičkám z neurologie ve FN na Bulovce bych chtěl vyseknout poklonu za to, že jsou takové hodné, milé a trpělivé. Nikdy mě nenapadlo, že člověk po cévní mozkové příhodě se vlastně vrací zpátky do dětských let, ať už je to mluvení , či chůze, ale i myšlení. Byl jsem překvapen jak dospělý člověk dokáže trucovat, že něco chce a chce a chce, aby to bylo tak, a ne jinak a Vy mu to ne a ne a nevysvětlíte! Máte chuť ho přehnout přes koleno a pořádně mu nařezat na zadek. Snad jen jedna malá výtka k nemocnici na Bulovce.  Oddělení neurologie a následné péče jsou na jednom patře, což občas vedlo k nepříjemným situacím. Člověk postižený mozkovou příhodou občas neudrží nejen myšlenku, ale i ..... Při dotazu, zda by bylo možno dostat něco, čím by se dalo uklidit, jsme byli odkázání na sestru z našeho oddělení. Rozpoznat sestru z odd. neurologie, nebo z odd. následné péče jsem se prostě nenaučil, na obou odděleních jsou označení zaměstnanců úplně shodná.

Člověk má ze začátku pocit, že to prostě nedá, zdá se mu najednou toho všeho moc. Starost o nemocného, práce, starost o domácnost, zvířecí mazlíčky atd. Najednou by člověk chtěl aby den měl 25 hodin, ale na druhou stranu chce aby čas utíkal trochu rychleji, a aby bylo vidět zlepšení. Nám se bohužel stalo, že při propuštění chodil náš marod jen o francouzské holi, ale po třech dnech došlo k větší nevolnosti a zhoršení stavu, takže chůze je možná jen s chodítkem a to jen v omezené míře. Každý den se přidávají nové a nové kroky, takže není problém ujít i sto metrů najednou. Jupíííí!!!

. Je důležité, aby Vám pomohlo i okolí, takže Ti také mockrát děkuji Danuško , že jsi mi pomohla a pomáháš. Je důležité vědět, že na to člověk není sám a že není jediný kdo má takové problémy. Moc mi pomohlo i včerejší povídání na OnaDnes s paní Viewegovou.

Život je fajn, když máte kolem sebe Ty lidi, jenž máte rádi. Pěkný den přeje Jiří Vlha

PS: pokud máte kontakt na webové stránky kde chatují lidé po mozkové příhodě, budu velice rád, když mi pošlete kontakt. Předem Vám mnohokrát děkuji za odkazy na chat.

 

Autor: Jiří Vlha | úterý 21.5.2013 13:30 | karma článku: 11,63 | přečteno: 472x
  • Další články autora

Jiří Vlha

To léto je superhorké a bude hůř...

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Není to tak dávno co jsem byl na konci května nakrknutej, že to jaro a příjemné teploty nějak nepřicházejí a deprese z toho počasí se u mě dala krájet. Já jsem raději, když svítí slunce a může i hřát trochu víc, ale čeho je moc, toho je příliš. Při letošních parných dnech jsem přemýšlel, kdy byly taková tepla a myšlenkami jsem se pomalu a jistě vracel zpět, do doby, kdy jsem neřešil co bude až léto skončí... Bylo to jasně nalajnované, půjdu zase do školy.

8.8.2013 v 12:05 | Karma: 7,18 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Není gay jako gay...

Dnes mne k napsaní blogu donutil blog pana Hermánka... Snaha autora o to, napsat něco o homosexualitě, když se dnes a denně propírá, ať už kvůli adopci, nebo panu Putnovi, je více než jasná. Akorát mi jak si není jasný formát, jakým je blog psaný. Pane Hermánek, není všechno černé a bílé, tak jak se o to snažíte vy ve vašem článku.

24.5.2013 v 15:30 | Karma: 34,00 | Přečteno: 1783x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Avast nebo Antabus

Tak máme za sebou více jak polovinu května a já zjišťuji, že měsíc květen je velmi zábavný, ikdyž někdy to bylo spíše k pláči než k smíchu.

22.5.2013 v 13:15 | Karma: 12,07 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Vodafone versus Mobil.CZ

Tak jak už to bývá, nechá se člověk zlákat nabídkou, která se mu jeví spíše jako lepší a může ušetřit. To je i můj případ. Byl jsem dlouhodobým zákazníkem Vodafone, díky tomu, že i u něj byla i většina rodiny. Zvolil jsem si kdysi dávno tarif Nabito 119 a neřešil jsem cenu za volání. Byl pro mne totiž problém provolat i tuto částku.

20.5.2013 v 11:40 | Karma: 11,53 | Přečteno: 659x | Diskuse| Ostatní

Jiří Vlha

Bolení za krkem

Tak nám dnes prý zmizí kousek měsíce... My romantici se na to třeseme už teď. Večer bude příjemný, obloha jasná, ustoupí smog a mi budeme obracet zrak k zemskému souputníkovi.

25.4.2013 v 10:20 | Karma: 8,53 | Přečteno: 441x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1113x
Když Ti život nabídne citrón, řekni si ještě o sůl a tequilu

Seznam rubrik