- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do výběrového řízení se přihlásily jen dva přepravci a to RegioJet a Arriva, která byla následně vyřazena z důvodu nesplnění podmínek. Už proti vypsání soutěže se České dráhy odvolaly, jelikož se prý nemohli zúčastnit tendru. Některé zdroje uvádějí opak a neoprávněnost stížnosti potvrdil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. To však ČD neodradilo a bojuje proti udělení tomuto železničnímu úseku RegioJetu. Samy České dráhy uvedly, že tento železniční úsek je nejvíce prodělečný v celé ČR a náklady na jeden km jsou 225 Kč. Najednou po zjištění za jakou cenu chce trať provozovat Vančura, jsou ochotní mít náklady na jeden kilometr 180 Kč. Nezdá se to nějaké divné. Pan Jaroslav Pejša, odborář z ČD, vykřikuje silná slova o tunelu a chce se rychle sejít s panem ministrem.
Nebude to spíš o tom, že České Dráhy si uvědomily, že trať R27 je sice ztrátová, ale dotace, jenž na ní vyplácí ministerstvo jsou natolik zajímavé a dobré, že by bylo o toto zlaté prasátko škoda přijít. ČD na mě působí jako neskutečný státní moloch, který si myslel, že tady bude mít monopol na přepravu donekonečna. Zdá se ovšem, že to tak není a nebude.
Je otázkou zda je opravdu RegioJet tou nejlepší volbou a jestli podepsat smlouvu rovnou na 15 let, ale tyto podmínky asi byly už ve výběrovém řízení a proto do toho pan Vančura šel, jelikož sám bude muset nasadit "nové soupravy" na této trati a to taky něco stojí.
Nechci jen ČD hanit, za poslední roky se cestování celkem o dost zlepšilo, ale pořád je na čem pracovat a ČD by si měly uvědomit, že jsou tu pro svoje cestující a ne naopak. A mám dojem, že dokud v čele budou takový jako pan Pejša tak se to nezmění.
Přeji hezký den a přeji ať se Vám cestuje fajn ať už si zvolíte jakéhokoliv dopravce
Jiří Vlha
předchozí | 1 2 3 | další |